vrijdag 28 juni 2013

Wolmand, als kattenmand maatje te klein

Vandaag  bracht de postbode me een cadeautje van  Janny. Je vindt haar blog hier.
Ze haakte me twee pannenlapjes, een aantal bloemenonderzetters en een vogeltje.
Het laatste is volgens mij een pimpelmees. In het Engels "tit". Zo wilde ik hem eerst noemen maar wegens een tikkeltje oneerbiedig werd het "pim".
Dankjewel Janny,
ik word sowieso graag verrast en ben absoluut blij met het cadeautje.
Eindelijk krijg ik gehaakte bloemetjes in het "echt". Ik zie ze al lang overal voorbijkomen  op veel blogs maar het is toch makkelijker na te maken met een voorbeeld erbij.
Ik ga het zeker ook eens uitproberen.



Today the postman brought me a present from Janny. You can read here blog here.
She crocheted me some panholders, nice flowers and a little "tit".
Since "tit" is a rather strange name for a bird (sometimes I don't grasp the English language, anyone can explain me where this name comes from?)
I called it "Pim".


En gisteren schreef ik in een post hoe Lola mijn wolmand heeft ontdekt.
Vandaag probeerde ze zich er helemaal in te draaien, 
bovenop mijn bollen wol.
Als ik binnenkort alleen maar zwart-wit zaken maak,
weet ik waarom.
Eerst probeerde ze zich goed te leggen.


And yesterday I let you know that Lola has found my woolbasket and SO loves it.
Today she was trying once mor to squeeze her whole fat body into it


In een tweede fase kreeg ze alles in de mand: drie poten en ook de staart:

And in the end : tada: succes!
Every body part inside, 
even her black tail:


Maar vermits de mand eigenlijk een maatje te klein is ,
kwamen er al snel een aantal poten uit.
Wat schattig.

But since the basket really is one size too small for  our big cat,
soon enough all kind of paws and stuff came hanging out.
So sweet.



En uiteindelijk lag er bijna niets meer binnen.
Dit kan onmogelijk lekker slapen.
In een vorige post liet ik al weten dat mijn volgende stofreepjesproject een poef zou zijn,
dat neem ik terug:
het volgende project kan niet anders dan een Lola-mand zijn,
op Lola-grootte.

Look: all the paws got out of the basket.
Do you think she's having a comfortable nap?
I already stated in one of my last posts that I was going to crochet  a 'pouffe" next,
but at this moment I feel I have to make a Lola basket first,
in real Lola-size.


18 opmerkingen:

  1. Hoe schattig, Lola heeft haar plaatsje gevonden.
    Een grotere mand zou misschien wel iets comfortabeler zijn.
    Prettig weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een must als volgend project .... een Lola mand!
    Wel geweldige foto's!!!!!!!

    En wat een heerlijke kadootjes van Janny!!!!!

    Fijn weekend!!!!

    Ps hoop dat de postbode snel weer komt. Mijn dingetje is ook al een paar dagen onderweg en de andere Belgische dame heeft hem al .......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaaaaaaaaaaaaaaah hoe lief die Lola in de minimand.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel graag gedaan :):) En ooooh die Lola......lekker in de mand wat net past of toch niet echt haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahahaha...die kat is echt supergrappig, en eerst een Lolamand maken lijkt mij ook een heel goed idee LOL (slimme kat hoor) Leuke cadeautjes heb je gekregen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha! Heel grappig! Ik ben benieuwd naar je mand! Lola zal daar vast blij mee zijn! 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo je bent heerlijk verwent en dan die Lola...echt toooo cute!!1Ik zit hier van aaahhh en ooohhh...je foto's zijn echt leuk/lief/schattig/aandoenlijk!En ehhh dat 'tit' zou ik ook maar achterwege laten ja,evenals ik tegen mijn collega's vandaag zei dat vanmiddag mijn kat werd geschoren vanwege enkele klitten...(hoewel het een poes is)...ondanks kwamen natuurlijk toch weer de nodige opmerkingen hierover en voel je hem al aankomen?!?!?Natuurlijk van de collega's van het mannelijke geslacht!Het leken net een boel op hol geslagen katers zo'n lol hadden ze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi hi hi prachtige plaatjes van je kat in de TE kleine mand. Dit soort acties maakt katten toch zo bijzonder. Vooral ook die laatste foto met het pootje ernaast. Te grappig!
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I think that the name Tit comes from "tweet" that is what birds do as a vocal noise!!!!
    your cat is just adorable!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke post kreeg je en ow hahahaha je poes,echt hilarisch dit,hier kunnen ze ook zo stunten,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat grappig en lief!
    Tja...dan zit er niets anders op...inderdaad een mand haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The little bird and crocheted items are perfectly adorable! And your kitty cat is very funny, how can that be comfortable?!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die Lola toch ! Hihi, typisch hoe die poezebeesten zich overal proberen in te murwen he ! Zo grappig !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahaha ik zie het, het mandje is favoriet lol

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha Brigitte, Lola is echt zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ahgossie, wat een schattige foto's van je kat die uit haar mandje puilt, hihi (en toch zo lekker slapen...). :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja inderdaad Brigitte, je hebt helemaal gelijk. Mijn kleine hondje lijkt heel erg op jouw lieverd in haar te kleine gekaapte mandje!!! Lola is een lollige kat. Ze haalt vast nog meer gekke fratsen uit?
    Groetjes, Inez

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...